Goede fitness oefeningen voor thuis

 

Iedereen krijgt het tegenwoordig steeds drukker. Een groot deel van onze tijd wordt opgeslokt door bijvoorbeeld een drukke baan, sociaal zijn, een studie of misschien wel door je kinderen. Regelmatig een bezoek brengen aan de fitness zit er dan soms niet in. Toch is er een fitness in Roosendaal met ruime openingstijden maar toch kan dit niet voor iedereen uitkomen. Daarom zijn er ook mogelijkheden om thuis meer oefeningen te doen. Hieronder vind je een aantal goede opties om thuis fit te worden. Door deze oefeningen thuis extra te doen buiten de fitness zal je je al snel gezonder, sterker, slanker en energieker voelen. Als je dit voor een paar maanden doet zal je stressniveau ook omlaag gaan en je emotionele gezondheid zal verbeterd worden.

Squats

Squats zijn erg goede oefeningen die ervoor zorgen dat je spieren rond je benen en billen versterkt worden. Dit zijn best grote spieren dus je kunt er ook aardig wat calorieën mee verbranden. Om deze oefening te doen moet je starten door met je benen op schouderbreedte uit elkaar te gaan staan. Vervolgens moet je langzaam door je knieën zakken, belangrijk is om jezelf niet te laten vallen maar je spieren gespannen te houden en ze een beetje weerstand te geven totdat je dijen horizontaal staan. Hou deze positie vast en ga sneller omhoog dan dat je naar beneden gaat, herhaal dit ongeveer 15 keer.

Sit-ups

Sit-ups zijn de beste oefeningen om je buikspieren te trainen als er geen fitness apparaten beschikbaar zijn. Door deze oefeningen te doen richt je je namelijk specifiek op de spiergroepen rond de buik en hiermee versterk je dus de buikspieren. Vaak is het zo dat sit-ups niet gezien worden als leuke oefeningen maar toch zijn ze wel heel belangrijk. Als je buikspieren niet zichtbaar zijn komt dit omdat er nog een vetlaag overheen zit. Je kunt dan het beste ervoor zorgen dat je vetpercentage omlaag gaat, dit kun je doen door gezonder te eten en regelmatig cardio te doen.

Hardlopen

Iedereen kent deze vorm van trainen wel. Hardlopen is altijd al een goede training geweest om jezelf fit te houden en af te vallen. Met hardlopen gaat je hartslag omhoog je verbrand je al snel veel calorieën. Hardlopen kun je op een loopband doen als je die thuis hebt of je kunt er voor kiezen om het buiten te doen. Wanneer je veel last hebt van je knieën kun je beter gaan fietsen in plaats van rennen. Dit is namelijk minder zwaar voor je knieen.

 

Post Author: ifonhof